I august 2025 startet vi med spørsmålet: Går det an å få unge i Telemark til å oppleve lokaljournalistikk som relevant for dem — ikke en gang i framtida, men nå?
Siden da har UNG-teamet møtt flere tusen elever og mange titialls lærere ved elleve videregående skoler i Telemark. Vi har vært ute i klasserom, snakket om ytring, kildekritikk, sosiale medier og redaktørstyrt journalistikk — og vi har fått et tydelig svar: Unge bryr seg. Men de bryr seg ikke nødvendigvis om sakene slik mediene har presentert dem til nå.
Hvilke grep har vi tatt i journalistikken vår? Og hvilke saker har truffet de unge?