Rocket-Man driver aktivt forebyggende arbeid mot utenforskap for ungdom mellom 12 og 18 år. Vi er en arena som fanger opp ungdommer som står i fare for å falle utenfor fellesskapet, eller som strever med å finne sin plass i livet. Gjennom fellesaktiviteter og 1 til 1 oppfølging av egen «storesøster/storebror» med fokus på tilhørighet, trygghet og mestring, får ungdommene kjenne på tilhørighet og bygge framtidstro i et godt og trygt miljø sammen med andre ungdommer.
Vi skaper en «flokk» for ungdom mellom 12 og 18 år, der fundamentet er tilhørighet, trygghet og mestring. Vår viktigste suksessfaktor er «storesøsken» – litt eldre ungdommer som fungerer som lønnede aktivitetsguider og trygge rollemodeller for hver enkelt. Vi tilbyr varierte aktiviteter uten krav til ferdighetsnivå, henter ungdommene hjemme og låner ut alt utstyr helt gratis for å sikre at alle kan delta.
Resultatene våre: Arbeidet vårt virker og bidrar direkte til økt innenforskap. Ved å bygge robuste ungdommer og fremme god psykisk helse, forebygger vi marginalisering. Dette er ikke bare en seier for den enkelte, men også en viktig samfunnsøkonomisk investering; forskning viser at det å hjelpe én person ut av utenforskap sparer samfunnet for millionbeløp over et livsløp.
Rocket-Man er glade for å være en del av industriuka og håper å treffe mange fremtidige samarbeidspartenre og sponsorer.
Rocket-Man er den gode flokken!